Even voorstellen

Mijn naam is Alma Jansen-Boldewijn (1971). Ik ben een rasechte Puttenaar, en werk vanaf 1993 als logopedist.

Ik heb ook een PABO diploma. Voordeel is dat ik kennis heb van pedagogiek en didactiek.

Op 14 juli 2017 ben ik officieel benoemd tot OMFT (mondspierfunctie) kwaliteitsgeregistreerd logopedist. Daarmee ben ik één van de 7 logopedisten binnen Nederland met deze expertise. In november 2022 heb ik de opleiding tot preverbaal logopedist afgerond. Dit houdt in dat ik het jonge kind met eet- en drinkproblemen behandel (ook ARFID).

Daarnaast heb ik veel ervaring in het faciliteren van larynx (het strottenhoofd), het in kaart brengen van stemkwaliteiten en behandeling daarvan en het behandelen van spraakproblemen (medisch gerelateerd).

Jonge kinderen die moeite hebben met eten en drinken zie ik thuis of bij mij in de praktijk. Het gaat dan om problemen met borstvoeding, moeite met flesvoeding, de fles weigeren,  het leren eten van een lepel, leren drinken uit een open beker, leren kauwen, (ver)slikproblematiek, vermijden van eten, selectief eten en problemen met de overstap van sonde- naar orale voeding. Deze doelgroep heeft voorrang bij mij in de praktijk.

Ik werk nauw samen met verschillende orthodontisten, tandartsen, kaakchirurgen uit de gehele regio en zelfs daarbuiten.  Vaak is een afwijkende spierfunctie de oorzaak van een afwijkende vorm van het gebit. Ik werk aan de functieverbetering (oromyofunctionele therapie), en de orthodontist aan de vorm. Spierfunctieverbetering levert indirect ook vormverbetering op. Voor en na een kaakoperatie wordt de mondspierfunctie, waar nodig, behandeld. Ik heb er veel ervaring in opgedaan.

Wanneer de spierspanning rondom het strottenhoofd niet juist is, kunnen problemen ontstaan. U kunt dan bijvoorbeeld denken aan stemproblemen, slikproblemen en een gevoel een brok in de keel te hebben. Ik heb extra scholing (faciliteren van de larynx) gevolgd om dit te behandelen.

Sinds 2021 heb ik mij geschoold in het behandelen van de spraak bij schisis.

Kwaliteit heb ik hoog in het vaandel staan. Ik overleg regelmatig met collega-logopedisten. Verder volg ik de nodige bijscholingen,  en volg ik de laatste ontwikkelingen op de voet, door literatuur te raadplegen en het begeleiden van studenten logopedie.

Ik werk van maandag  tot en met vrijdag in mijn logopediepraktijken.

Ik heb (multidisciplinair) overleg, als dat voor het behandelproces noodzakelijk is.

U bent van harte welkom in mijn logopediepraktijk.